HTML

Vietnámi motorok

"Á"-val és nem "a"-val. A tanácsadó ugyan a "Vietnam" alakot hozza, én inkább a "Vietnám" változatot tartom praktikusabbnak, ugyanis ennek kiejtése esik közelebb az eredetihez. Itt: vietnámi robogókról hétköznapi szemmel.

Friss topikok

Linkblog

Honda Cub

2010.09.12. 13:07 ymel

Honda Cub, SuperCub

Arra még nem jöttem rá, hogy mit különböztet meg a „Super” melléknév. Ugyanígy a Dream esetében is. A blokk ugyanaz, mindegyik önindítós. Talán a matrica.. Majd utánanézek. A Cub mára kultmotor lett Vietnámban is. Egy-egy szépen rendberakott, 20-30 éves vagy régebbi példányért elkérnek 10 millió dongot is, ami nagyjából 110 000 Ft. Ezt a motort soha nem gyártották itt, Japánból érkeztek be tonnaszámra használtan és újonnan is. A vietek a ’60-70-es évektől tömegével jártak dolgozni a japánokhoz – fizikai és szellemi munkára egyaránt. A hazatérő vagy hazalátogató, adóügyileg jól értesült vietek konténerbe pakolva hozták a „lomot”. Nagybátyám szerint 60 darab fért a konténerbe. A ’80-as évek végétől aztán rázúdították honfitársaikra a Cubokat, akik vették, mint a cukrot – gondolom, a jelenség ismerős az idősebb magyar generációknak pl. a farmer ruházattal kapcsolatban. A használtakat 50 dollárért vették, odahaza pedig 2-300 dollár körül adták el. A nullkilométeres vásárláskor 1000 dollár, behajózás után legalább másfélszer annyi volt.

A típus jelenleg leginkább a két végletes állapotban látható az utcákon, s még mindig több ezres példányszámban: lepusztult, kombi munkáswartburg stílus és a megbecsült, rendszeresen karbantartott példányok. 50-70-90 ccs változatban készültek, félautomata váltó, irányjelző, kétféle fény – gyakorlatilag a mostani alapgépeken sincs több. Eredetileg egy ülésesek voltak, a csomagtartó fém, ami igen kemény tud lenni az utasnak hosszú távon. A hátsó index elhelyezése  itt nem vált be: letörögetős, megfittyedős a viet strapa közepette. A linken egy ’82-es Cub és a későbbi (itt egy thai gyártmány) Dream látható: http://otofun.net/showthread.php/57347-V%E1%BB%A3-nh%E1%BA%B7t-honda-Cub-82

A modell formája főbb vonalakban ugyanaz, mint az első évben, 1958-ban, vásárlói szemmel hiányolom az utasülést, és sajnos 175 cm fölötti embereknek szerintem kényelmentlenül kicsi hosszab útra.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vietmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr132290441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása