HTML

Vietnámi motorok

"Á"-val és nem "a"-val. A tanácsadó ugyan a "Vietnam" alakot hozza, én inkább a "Vietnám" változatot tartom praktikusabbnak, ugyanis ennek kiejtése esik közelebb az eredetihez. Itt: vietnámi robogókról hétköznapi szemmel.

Friss topikok

Linkblog

Viet motorok

2010.09.07. 10:02 ymel

Szeretnék elindítani egy kis sorozatot a Vietnámban található irdatlan mennyiségű moto.. (szóval ezek többnyire 100 ccm körüli robogók) ..-rokról. Vietnám mondhatni motornagyhatalom - vagy a negyvenmillió kismotor országa. Valószínűleg a világon egy kupacban itt található a legtöbb kétkerekű benzines szaladgáló.

A ’90-es évek elején óriási dolog volt, ha valaki birtokolt egy-egy Japánból átráncigált használt darabot, esetleg egy orosz Minsket vagy egy szlovák/lengyel Babettát. Akkor még autó is roppant kevés volt az országban, a legmenőbb kocsik közé a Lada Niva tartozott – természetesen kihajított visszapillantótükrökkel (erről később) és persze ismétcsak valami japán csoda.

A motor a mai napig is a legfontosabb közlekedési eszköz, hisz hiába van a „nagy embereknek” autója, nekik is motorra kell néha ülni, mert bizony szűk utcákban vagy hegyvidéki ösvényeken a négykerekű nem ér semmit.

 

Honda Dream/Superdream

Ugyan messze nem ez az első Honda Vietnámban, de valószínűleg az egyik legismertebb és legjobban elterjedt modell. Mitagadás, nem egy szép darab, de idővel megszokik az ember mindent - még mindig jobb mint aktív vulkán mellett élni, pedig azt a műfajt is sokan űzik.

Kezdjük ott, hogy más színben nem kapható, csak ami a képen látható. A vietnámi motorgyártás nincs még tizenöt éves sem, ezzel kezdett a Honda Vietnam 1997-ben. Mint a Zsiguli. Töretlenül gyártják, lényegesebb módosítások nélkül. Konzervatív családapák, parasztok és persze motoros taxisok (xe om) a fő használói, de gyakorta látni ficsúrokat is rohangálni enyhén módosított vagy éppen pöpecül csillogóra fényesített változatokkal.

 

 

A modellt előbb kezdték gyártani a malájok és a thaiok is. Kínai változata is létezik, azok a replikák azonban más fantázianévvel kerülnek forgalomba, mint pl. Loncin, Fashion és a legjobb: Hongda. Ezen behasaltam.

Néhány adat:

Tömeg: 95 kg
Hossz: 1860 mm
Ülés a talajtól: 772 mm
Tank: 3,7 l
Hengerűrtartalom: 97 cm3

Négyütemű, egyhengeres, léghűtéses blokk, 4, 41 Kw teljesítménnyel hétezres fordulaton. A váltó félautomata körváltó. Fogyasztása 2,5 l/100km körül alakul. Önindítós. Ezen a modellen a mai napig megtalálható a kosárnak való hely az első villákhoz erősítve. Ez a kiegészítő rendkívül praktikus, de mára kiment a divatból. A legújabb típusokon már a kialakított hely sincs meg, ahová opcionálisan föl lehetne szerelni egy kosarat. A ’fejlődés’ középső állomása egy kormány alá csavarozható, a Dreaménél valamivel kisebb kosár volt. Sajnos az ülés alatt igen kicsi a hely, egy esőkabát és egy várostérkép azért elfér, amik hasznos útitársak. Ez a motor kb. 160-170 ezer Ft-nak megfelelő dongért kapható Vietnámban.
 

Érdekes, hogy a viet neten sem igen találni ennek a motornak a történetéről, sokat (talán a mindennapossága miatt) annál inkább az itteni retro divatnak számító Honda Cub/Super Cub-okról, amelyekről legközelebb írok.

 

Szólj hozzá!

Címkék: robogó vietnam

A bejegyzés trackback címe:

https://vietmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr902277094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása